fredag 26 juli 2013

Vårfiske efter gädda!

Tjenare! Här var det länge sedan man skrev något! tänkte att jag skulle ta ikapp lite här! mitt fiskeår har hittills varit bra!! Detta inlägg kommer handla om det första vårfisket jag och jens var ute på i år! Isen hade precis gått, och vatten tempen hade skenat upp! kommer inte ihåg hur varmt det hade blivit men att det hade gått galet fort! väl i sjön började vi trolla. visst fick vi fisk, det var ganska bra fiske t.o.m, men alla fiskar utom en var urlekt! 5 dagar efter islossning!... nåväl.
lite bilder på det!

 första dagen så trollade vi mycket jerkbaits och tailbeten, funkade bra!


 Nya trollingpåkarna med spinnrullarna


 Andra dagen trollade vi mest westinare, som funkade bra!


Detta var min största dom 2 dagarna, denna dam har jag träffat tidigare! 110cm!


 och här har vi jens största! 9,04 och nytt pb för han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar