fredag 26 juli 2013

Bäcköring!

Tjena! detta inlägg handlar om myrfiske!.. några polare till mig har länge tjatat om att jag ska med ut i skogen och jaga bäcköring, men jag brukar bara garva åt dom. men tillslut så gav jag mig och hakade på! vi klev ut i skogen och kom fram till en pöl (LÄS 1x1m) o tänkte va i helvete rent ut sagt, hur kan något leva där? i just den pölen var det väl ingen aktivitet för tillfället så vi knallade ner. där hittade vi ett lite större område med vatten, så jag viftade ut min gula forsslända och smack! min första och definitivt största bäckis satt på kroken!.. jag blev ganska förvånad kan jag säga! och det var en fin fisk!! så nu lär jag ju hänga med fler gånger!..

och där har vi henne! en mörk, vacker rödprickig bäcköring på straxt under kilot!

Mitt ute i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar