måndag 11 mars 2013

NY BÅT!

Tjenare! För er som läste tidigare inlägg så kanske ni noterade att jag skrev att jag skaffat ny båt! och det har jag! Det är långt ifrån en värstingbåt men det är exakt vad jag letade efter nämligen en "Vanlig" båt som är stadig och lagom stor! Så denna båt känns rätt! Dock har jag inte en susning om va det är för båt och jag hoppas den är som jag förväntar mig! Motorn däremot verkar helfräsch! Det är en Yamaha 8hk 4-takt med rorkult. Anledningen till att jag kör på rorkult nu är för att jag kommer börja prickskjuta i större omfattning nu! Just denna rorkult är väl inte optimal för prickskytte med tanke på att växelreglaget sitter klassiskt på sidan av motorn, men det ska jag försöka göra något åt. Med lite fantasi och ombyggnad borde den gå att flytta. Det optimala vore dock att skaffa en Mercury motor med Multi-rorkult. Mercurys Multi-rorkult sitter standard på 8-20 hk motorerna funkar så att vrider man åt ena hållet går båten framåt, vrider man åt andra hållet går båten bakåt, med andra ord behöver du aldrig flytta handen och har full kontroll. Det finns andra lösningar hos andra tillverkare men detta känns definitivt smidigast! 
Tillbaka till båten, den är 4,20m lång och är 1,75 bred, har en liten köl och ser stadig ut (har inte provåkt än). Framtidsplanerna för båten är hemliga än så länge men den kommer bli kanon för främst gädd och gösfiske!
Dags för bilderna!
Notera att den inte är vacker och hinns det med ska den snyggas till!
Om nån vet va det kan va för båt så hojta gärna till!

Fick med en 30-trailer i köpet o att åka 17 mil med 30 kärra på e20 kändes sådär så jag tog hela paketet på en biltrailer!

Här kommer det hända grejer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar