måndag 12 maj 2014

Ett nytt pb på Gädda i båten!

Det har regnat ett tag nu, väldigt mycket. Så även i Söndags men det hindrade inte mig och Jens att åka på jakt efter de gröna! 
Vi bestämde kvällen innan att vi skulle ta sovmorgon innan vi gav oss iväg ut i regnet så jag åkte iväg och hämtade Jens vid 09:30. Framme vid sjön, regnet stod som spön i backen! 
Vi kastade i båten och gav oss ut och började nöta på en plats där det kommit upp mkt grov fisk. Funkade inte så vi bestämde oss att åka över på andra sidan. 
Jag kastade min Bandit padletail mot strandkanten, Vevade några varv sedan duckade jag när Jens skulle kasta med taskig vinkel, SMACK sa det. 
Gäddan högg ytligt så man såg hugget, alltid trevligt. Vi nötte av några vikar och fick en del mindre fiskar. Under tiden vi fiskade märkte vi något, alla fiskar vi fått har huggit i näckrosorna. Vi började då rikta alla kast in i skiten, vilket skulle ge resultat i storlek! 

Klockan var kring 15 och det var ett tag sedan det hade hänt något men så högg det på jens Real Eel, Hugget var hårt och det var tyngd i mothugget. När den visade sig första gången såg vi att det var en bättre fisk. Fisken landades och vi noterade först en enorm skalle på en grov fisk. När Jens tog fram vågen så stack jag ut hakan o sa de, denna väger över 10, det tror jag! 
Vi lyfte i den i säcken och Jens vägde, efter 2 sekunder klämmer han fram ett leende. Mycket riktigt, 10+! Äntligen fick han sin 10+ fisk som han var väl värd! Riktigt kul! 

Vi låg kvar i området och fiskade "driftandes" med Ipiloten och kom fram till en liten vik. Här inne vill jag fan få en fisk nån gång sa jag så jag la ett kast in i viken, betet landar, smack! Wolf tailen hann knappt landa innan det högg och en 6,5a var snabbt drillad!. 

Vi gav oss över till andra sidan igen och driftade på samma sätt över näckrosorna och det högg för mig igen, kändes som en skaplig fisk. Väl i båten visade det sig vara en godkänd fisk på omkring 7,5kg. Vi fortsatte nöta på och gled in i en vik, här finns ingen fisk sa Jens och kastade o vad händer. Ännu en grov fisk var krokad och pulsen steg. vi hade sagt det efter 10an att en till över 10 skulle inte va fel. När fisken var landad så lyfte jag den o sa att det är inte omöjligt men det är ett gränsfall. 
Mycket riktigt vågen visade 9,52, men vad gjorde väl det när vi redan fått en riktigt fin fisk. 

Totalt fick vi 19 fiskar över dagen. Sjukt bra dag!



Blött var det men fisk fick vi! en kul 6,5a!


Min största för dagen! ca 7,5kg! Båda tog på en Wolf Tail!

Jens med sin 9,52a tog en real eel 30 cm!

Och här! Jens nya pb på hela 10,45Kg! Riktig kul! även den på 30cm real eel!

Riktigt bra dag! som sagt ;) 
ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar