onsdag 16 april 2014

Längd PB på gädda!

Här kommer ett försenat blogginlägg om ett bra fiskepass för ett tag sedan! 
Planerna om detta pass kokades ihop redan på hemresan från Sportfiskemässan. Planen var att vi fiskeintresserade grabbar i kompisgänget skulle ut och prova lyckan ihop, vi blev totalt 5st fördelade på 2 båtar och en flytring. 
Vädret var skönt och sällskapet bra! Jag och Jens var extra taggade på att fiska så vi stack ut innan de andra då vi visste att fisket på sjön vart sjukt bra dagarna innan! 
Vi var i sjön vid klockan 8 och planen var att trolla över till andra sidan där vi skulle börja spinnfiska, sagt och gjort vi drog över och började kasta men det kändes inte hett. vi kastade en stund och kände oss mer och mer sugna på att trolla. 
Efter en tid började de andra ramla ner till sjön och vi började trolla i väntan på dom. och det började hugga, innan vi mötte upp våra vänner hade vi fått 10 fisk, jämt fördelat med 9 till jens och en till mig!..... nåja de hugger iaf! 
vi tog ett snack med grabbarna och snackade lite taktik. Efter det fortsatte vi o trolla. Det fortsatte hugga och turen hade gått över till min sida av båten, helt plötsligt stod det 10 lika! Vi trollade i en cirkel med 2 spön var och huggen kom på samma ställen varje gång! 
Dagen gick över i eftermiddag o vi började spinna lite halvhjärtat med de andra, men tröttnade fort och fortsatte trolla! Dagen gick o vi fick fisk då och då men inget bättre, vi hade kul endå men det är ju alltid kul när något bättre kliver på! och tillslut kom det!
I en innerkurva löste min paravan och jag lyfter spöt o krokar! Det kändes bättre, men jag va inte säker. Efter några sekunder säger jag åt jens: Riv upp grejerna den kan va stor. Fiske kändes rung och lugn, Härlig känsla!! den gjorde några språng innan det kunde håvas och ja det va en klart godkänd fisk! 
Fisken va ganska lång men tyvärr slank, väl i vågnätet visa det sig vara en fisk på ca 9 kilo, en bra fisk. Och det blev bättre när den mättes och visade sig vara 112cm, nytt längdpb för mig, ingen superlång fisk men endå. Kul endå! Dagen slutade med totalt 30 gäddor och samtliga tog på Westin jättar i modellerna 18 och 23 cm. Ett klassiskt beta jag har stort förtroende för!!

 Jens med en tjock gädda!



En 6-7kg fisk! En av fler i en huggsexa! Varmt blev det så tröjan rök!



Och här har vi dagens fisk! 112cm



som sagt, lång och smal!


På vägen hem gick Adolf agera bogseringslina när deras batteri dött!
Tack för en bra dag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar