onsdag 19 december 2012

Magiskt rödingfiske del 2!

Tjena! Här kommer ett inlägg från 121204! Detta pass åkte jag iväg med Robbin och Adolf för att ta revansch på rödingen jag tappat passet innan. Taggade som vi var sprang vi ut till det stället som levererat tidigare och så började vi fiska. Det tog några minuter sen krokades den första fisken! 
Fisket flöt på bra under dagen och vi alla fick fisk, Robbin tog bland annat en regnbåge i 2,5kgs klassen och dom kämpar på bra under isen! Sen till slut så kände jag hur en fisk tog min räka och jag gör ett blixtsnabbt mothugg och känner att det bara slår stopp i mitt spö! det kändes i hela kroppen att detta var bättre fisk! efter en kort men intensiv fight lyfte jag upp fisken på isen! Fisken som kom upp var en mycket fin röding på 4kg!

 Här har vi den! mitt dåvarande pb! ;)
ganska dålig bild men så kan det bli ibland.


 Här har vi robbins fina regnbåge!


Här har vi en snygg liten röding jag lyckades lura:)


Detta var allt för denna gång men jag har en bomb kvar o släppa! 
håll ut tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar