tisdag 20 november 2012

Gäddfiske och nya beten!

Tjenare! det var ett tag sen jag skrev här, men nu är man igång igen och fiske suget är konstant!
jag och min vapendragare jens har varit ute på en ny sjö och provat lite. det vi för första gången provade var trolling med real eel bakom paravan vilket gav hyfsat resultat som ni kommer få se längre ner. 


här har vi de nya superheta real eel från savage gear! går att fiskas på många sätt och kan justera djup med jiggskalle, än har jag bara kört originalriggning på dom och det är perfekt för trolling i grunda sjöar.


Här har vi en liten men fullmatad gädda som jens tog på jerkbait.
liten men rund!


 Här har vi dagens överraskning! på transport trolling nöp denna min real eel 30cm i färgen golden ambulance 1,5m bakom paravanen! 7,9kg stannade vågen på och det var min enda fisk för dagen!

 
En bättre bild på mig men sämre på fisken ;) ska skicka jens på en fotoskola ;)

Det var allt för denna dag och till helgen hoppas jag på 2 dagars gäddfiske!
ha det gött tills dess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar