onsdag 12 september 2012

prickskytte med oväntad bifångst

Tjenare! jag och min vän jens var ute i söndags för att försöka få kläm på prickskyttet efter gös. det var svårt att hitta fisken och de flesta vi hittade reagerade inte på våra beten. Men tillslut klappade det på ganska rejält och jag fick uppleva en utan mina livs fighter! det var en gädda på 7 kg som tog min Dart Firetiger. sjukt kul var det!

Här har vi de nya jiggarna som vi testade som fiskar bra i vanliga fall men har gösen bestämt sig för att inte hugga så är det så. vi provade det mesta men det gick inte. dock va det dart de reagerade på och inget annat. 


 Här har vi gäddan som nöp min jigg. min första vertikalfiskade gädda! 


Blev ett par rejäla märken i jiggen.






 På vägen hem tog batterierna slut till elmotorn så jens fick ro medan jag studerade hans roddteknik på sidescan ;)

Slänger även upp bild på dannes personbästa på fisk över huvud taget. gädda på 5,2 kg tagen på bottenfiskad fin-s babyblue. för övrig så är danne rädd för fiskar så skepparn själv fick hålla i fisken. och som tack bet den mig i tummen. fisken alltså, inte danne.

Tack för idag, mer fiske väntas till helgen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar