onsdag 27 juni 2012

Jiggtillverkning och Abborrfiske

Tjenare! nu har jag börjat med jiggtillverkningen. första gick okej! dock fastnade färgen från formen på jiggen! men bara o göra om o göra rätt! Nu på kvällen idag så drog jag och adolf iväg på lite abborfiske! Har aldrig gått så lång igenom vass som vi gjorde men det gav utdelning! just nu sitter jag och förbereder för rödingfiske på vättern med Fredrik från Outdoor! kommer bli spännande!
Lite bilder!



 Gjutform i gips! funkade utmärkt! Dock funkade inte lacken jag la i den.




Resultat! inte helt 100 men den duger!




Lite Jigg för morgondagens rödingfiske! får se hur det går :)



Adolf stod för den största borren idag! något över kilot skulle jag tro!
kul som fan!

Återkommer om fisket imorgon! hoppas på många tunga hugg! :D 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar