fredag 26 juli 2013

Härjedalen!

Tjenare! i år har jag varit i härjedalen 2 gånger! det jag riktar mitt fiske åt där är i regel gädda! men i år blev det annat med då gäddfisket gick dåligt! det enda vettiga som hände under gäddfisket var ett ordentligt hugg och en kort drill innan fisken klev av! det kändes långa vägar att fisken var grov!, men så är det! speciellt när man fiskar med westins originalkrokar........ haha. i övrigt fick jag några snipgäddor. övrig tid spenderade jag antingen med ulspöt eller flugspöt! eftersom gäddfisket gick trögt och det var väldigt soligt o skönt så provade jag att fiska abborre, först trollade jag, sen kastade jag, och sen provade jag något jag aldrig provat förut, vertikala i abborrstimmen, och det var så galet kul!! huggen va rätt sjuka med tanke på storleken på fisken! sedan hann jag även med lite harrfiske, i början fick jag bara smått, men tillslut fattade jag hur man skulle göra och sökte mig mot djupare vatten, och då gick det bättre! ;)



Såhär ser för er som inte vet ett abborrstim ut:)


Här har vi de 2 största harrar jag tagit hittills!
0,5 och 0,9!


0,9!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar