söndag 27 oktober 2013

Monstergös! - En riktig drömfisk!

Tjenare! Här varit dåligt med skrivande här på sistone! Har inte haft något vettigt att skriva här just utan de fångster jag fått har jag lagt direkt på facebook! 

Men nu har jag något jag vill tala om för er! Jag sitter i skrivande stund i Dalarna och tänkte rapportera om en riktig drömfisk! Det är nämligen så att jag har fått min livs Gös! Jag hade släppt på några fiskar under dagen utan framgång, men jag fortsatte nöta och tillslut släppte det! jag gled upp på ett så ohyggligt Eko! Släppte snabbt ner min Mega Stike jigg på 23cm i färgen Rainbow. Ingen reaktion till en början men sen sa det bara SMACK i grejerna! Efter en stunds fight så fick jag se fisken bryta ytan och kunde konstatera att det var ett monster till Gös! Vilken känsla! Jag såg att det klart var en stor fisk, men till en början insåg jag inte hur stor det verkligen var! Det var inte förens efter vägning och mätning som jag förstod hur pass stor den var! 


Och här är hon! den fisk jag är mest stolt över!
En Präktig gös på 8,7kg @ 96cm!
kan man vara annat än glad!
Nu kommer största fokus ligga på att fånga en monstergädda!
detta var allt för idag! på återseende! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar